Book direct

Realizácia Boutique Hotel pod Lipou - hotelový web

Horeca Group Blog

Hotelový web, priamy predaj

12. januára 2017

realizácia hotelový web

Nie je na Slovensku veľké množstvo ubytovacích zariadení, ktoré by sme vedeli zaradiť do kategórie unikátnych. Nie, že by sme chceli niekoho podceňovať, veď hotelov s oceneniami sme za rok 2016 nazbierali neúrekom, ale wau efekt sa už nám scestovaným "odborníkom" vytvára len veľmi ťažko. 

Po osobnej návšteve nového hotela pod Lipou v rekreačnej oblasti Harmónia v Modre sme však obdivovali s úžasom každý detail hotelovej izby, recepcie, reštaurácie a hotelového areálu. Štýlový dizajn, atmosféru a tradičné prvky sme mali za úlohu pretaviť aj do online sveta hotela a jeho webovej prezentácie.

Podstatnou požiadavkou zadania pred samotným procesom realizácie bolo vytvoriť predajný nástroj v rukách manažmentu hotela, ktorý pomôže zvyšovaniu obsadenosti a kontinuálnemu rastu návratnosti investície. A to je jednoznačne cieľom každej hotelovej stránky, do ktorej sa u nás v dielni zahrizneme. Dalo by sa povedať, že je to klišé, ale sme veľmi radi, že sa čoraz viac vynárajú hoteliéri, ktorí si uvedomili silu online prostredia a online predaja hotelového produktu. Svetový fenomén sa tak dostáva aj do slovenských hoteliérskych vôd. 

Cesta k stanovenému cieľu bola jasná a náročná zároveň

Samotný hotel, jeho čaro, atmosféra, dizajn a štýl udali jednoznačnú cestu, ktorou bolo nevyhnutné pokračovať aj v online prostredí. Výsledným efektom webovej stránky mal pútavý moderný hotelový web, ktorý na prvý pohľad zaujme štýlom, veľkými ostrými fotografiami, interaktivitou a užívateľovi prinesie jasný prehľad o hoteli a jeho produkte. Informačná stránka sa mala v uričtom bode pretransformovať do predajného nástroja a celá koncepcia webu mala byť silne predajne orientovaná. 

Plánovanie a harmonogram prác

Pri tvorbe webu je vhodné a potrebné naplánovať si jednotlivé etapy do konkrétnych časových úsekov a s týmto plánom by sa mali stotožniť obe strany (zadávateľ - hotel aj spracovateľ - my). V prípade Hotela pod Lipou sme si prácu rozdelili do 9 etáp, ktoré pozostávali z nasledovných krokov. 

Spracovanie a prípravy podkladov. Prípravy systému, databáz, mailových serverov a pod. Vytvorenie grafík a základného templatu pre nový web. Konzultácie, pripomienky a zapracovanie úprav. Vytvorenie templatov pre jednotlivé podstránky webu, doprogramovanie blogu hotela, kalendára podujatí v hoteli a jeho okolí, nastavenia online bookingu a darčekových poukazov. Nahodenie obsahu, textov, fotografií, doplnenie virtuálnej prehliadky, video spotu. Záverečné konzultácie a úpravy, odsúhlasenie finálnej verzie. Vytvorenie štýlov pre mobilné a responzívne zobrazenie, prepojenie na externé analytické nástroje a metriky (v prvej etape Google analytics, Google Tag manager, Facebook pixel). Spustenie webu na ostrej doméne hotela a záverečné nastavenia po spustení webu. 

Spustenie online bookingu a predaja darčekových poukazov 

Cieľom hotela je predávať ubytovacie a doplnkové služby, hotelový web je informačný a predajný kanál, ktorý predaj a realizáciu hotelových služieb umožní. Počas 4 ročného vývoja nášej aplikácie online bookingu, sme v štádiu kedy dokážeme hoteliérom nastaviť nielen flexi rate systém a predávať v reálnom čase reálne kapacity hotela, ale naše možnosti sa rozrástli a funkcionality minimálneho počtu nocí, nástupné dni na pobyt a systémy predajných techník "last minute", "first moment" a ďalších. Bez problémov si tak môžete ako hoteliér vytvoriť pobytový balíček v špeciálne zníženej cene, ktorý však obmedzíte na pobyt napr. iba počas týždňa.

Ak chcete silvestrovský termín predávať na minimálne 5-dňové pobyty, jednoduchou úpravou kalendára dostupnosti si požadovaný termín obmedzíte. Aktívnou prácou so zľavami viete vytvárať pre návštevníkov lákavé a interaktívne ceny so zvýraznením výšky zľavy a úspory hostí. 

A na záver sme sa ocitli na úplnom začiatku 

Po spustení webu a opadnutí prvotnej eufórie z prvej online rezervácie (ktorá v tomto prípade prišla hneď po spustení webu) je obom stranám jasné, že tento predajný nástroj je bránou do sveta online marketingu a začiatkom dlhej cesty zvyšovania návštevnosti, konverzií a rastu priameho predaja.

Ten nepríde sám, potrebné je zmeniť a prispôsobiť aj predajnú stratégiu, cenotvorbu a systém doplnkového predaja. Následné nastavenie CRM systému pre podporu budovania stálej hotelovej klientely, ktorá bude aktívne využívať aj cenové zvýhodnenia a nástroje, ktoré systém prináša.

srnčí chrbát v hoteli pod lipou

Okrem toho bude samozrejme nevyhnutné kontinuálne zvyšovať návštevnosť webu, jeho popularitu a to aktívnym online marketingom a tvorbou pútavého a zaujímavého obsahu. Veríme, že v prípade Hotela pod Lipou v Modre bude publikovanie krásneho a pútavého obsahu radosťou. 

Najnovšie z blogu

Last news

Denný dashboard hotelového systému vždy po ruke

Odovzdanie pracovnej zmeny, rýchly manažérsky prehľad, sumár príchodov a odchodov pre aktuálny deň v ubytovacom systéme Ellipse prinášajú komplexný prehľad nie len pre recepčných ale aj manažérov hotela. Je praktický, prehľadný a vždy po ruke.

Last news

Ako hotel pripraviť na veľký príchod GDPR?

GDPR sa nezadržateľne blíži. Máme sa bát veľkých pokút? Je to len ďalší byrokratický nezmysel alebo si ideme v ochrane dát o našich hosťoch urobiť poriadky?

Last news

Paradox voľby v online predaji hotela

Ako predaj hotela optimalizovať? Paradoxne minimalizujte. Pretože sloboda voľby a široký výber pobytov môže našich hostí doslova paralyzovať a viesť už od kúpy ku nespokojnosti s výberom.

Zaujali sme vás?

Naplánujme si stretnutie

Kontakt

Odoslať