online predaj

Základné predpoklady pre úspešnú a predajnú hotelovú web stránku

Horeca Group Blog

12. mája 2017

webová stránka hotela

Masívne kampane, ktoré odštartovali práve nadnárodné hotelové siete majú jednoduchý a jasný hlavný cieľ. Zvýšiť priamy predaj. Book direct je dnes už kampaň dobre známa pre každého hoteliéra a ubytovacie zariadenia. Nie všetky alebo všetci sa na túto cestu pridali. Ešte stále aj dnes existuje veľké množstvo hotelov a ubytovacích zariadení, ktoré online svet ignorujú alebo mu nevenujú adekvátnu pozornosť.

Dôkazom je štatistický údaj od spoločnosti Google, ktorý minulý rok (2016) zverejnil štatistiky, že viac ako každý druhý klient online cestovných portálov (OTAs - booking.com, expedia.com, hotels.com, trivago.com a ďalších 200) pred samotnou kúpou pobytu v hoteli prichádza na webovú stránku daného hotela. Túto informáciu dopĺňa o údaj, že až 25 % z týchto návštevníkov okamžite opúšťajú webovú stránku hotela a svoju rezerváciu vykonávajú na online cestovateľských portáloch. 

webova stranka hotela

Aspektov, ktoré na úspešnosť a predajnosť hotelového webu vplývajú je viacero. O nich vás budeme pravidelne informovať a úspešnosť vybraných princípov vám prinesieme v ďalších článkoch na našom blogu. Dnes sa budeme v článku venovať elementárnym a základným predpokladom, ktoré musí hotelový web spĺňať, ak od neho očakávame výnosy a prínos pre hotel. 

Bezpečnosť. Bezpečnostná otázka je v dnešných dňoch vysoko aktuálna a vytvára mnohým špecialistom, programátorom a technikom vrásky na tvárach, pretože sme neustále svedkami mnohých útokov a pokusov o krádeže dát, údajov a informácií na internete. Aký slabý sme stále v tomto boji nám ukazujú aj dnešné média. Čo môžeme pre zvýšenie bezpečnosti hotelového webu urobiť už dnes? Zakúpiť si pre našu webstránku základný bezpečnostný SSL certifikát. Ten našej stránke zabezpečí vyššiu úroveň bezpečnosti https:// a zároveň nás o niečo posunie v organickom vyhľadávaní nahor, pretože celý obsah nášho webu sa tak stáva v očiach googlu dôveryhodný. Ročný náklad tejto investície sa pohybuje na úrovni 70 Eur a to v porovnaní s obratom, ktorý očakávame od prichádzajúcich online rezervácií je zanedbateľná položka. 

Responzívnosť. Ako druhý základný predpoklad si vyberáme podmienku responzívnosti webu. Viac ako 60 % všetkých návštev na webové stránky dnes prichádza z mobilných zariadení. Viac ako 25 % podiel online rezervácií na hotelových weboch majú práve rezervácie vykonané z mobilov. A webové stránky, ktoré dnes nie sú prispôsobené pre mobilné verzie zobrazovacích zariadení sa na googli postupne strácajú a vaše SEO a organická návštevnosť tak stráca na sile a na vyhľadávače vás pomaly ale isto ignorujú. Prečo by aj mali privádzať potenciálnych návštevníkov na webové stránky, ktoré budú v zariadení, ktoré práve držím v ruke nepoužiteľné. 

Rýchlosť webu. Rýchlosť akou sa vaša stránka užívateľom zobrazí, ako rýchlo ju môžu užívatelia používať je nielen veľmi dôležitá. Je kľúčová. Pomalé, dlho načítavajúce sa hotelové stránky častokrát prichádzajú o klienta skôr ako sa otvoria. Pretože klienti veľmi bežne okamžite opúšťajú web, ktorý sa načítava dlhšie ako 2-3 sekundy. Rýchlosť akou sa web načíta je ovplyvnená v najväčšej miere obsahom, akým je stránka naplnená a najväčší vplyv na ňu majú videá a obrázky. Práve tie sa v ostatnej dobe stali veľmi populárne a často sú bežnou súčasťou hotelovej stránky, ale pozor na ne. Dokážu vašu stránku spraviť nepraktickou až nepoužiteľnou. Aj napriek neustálemu rastu dátovej náročnosti webov je dnešná zdravá hranica niekde na úrovni 3 MB pre jednu podstránku. Tieto dáta však musíme spravodlivo rozdeliť medzi obrázky, videá, scripty, HTML kód a CSS štýly. 

hotelova web stránka

SEO. Optimalizácia pre organické vyhľadávanie je témou celého online sveta a predmetom veľmi bohatých diskusií a polemík. Bez akýchkoľvek výčitiek však zaraďujeme aj my tento faktor medzi veľmi dôležité a zásadné pri úspešnosti hotelového webu. Medzi najpodstatnejšie z najpodstatnejších radíme logickú a správnu štruktúru nadpisov, kľúčových slov a obsahu na webovej stránke. Tvar a obsah kľúčových slov v url adresách jednotlivých podstránkach, vzájomné odkazovanie na iné podstránky a meta popisy, ktoré sú súčasťou organického vyhľadávania vo vyhľadávačoch. Tieto aspekty by nemali chýbať ani na hotelových weboch s maximálnou ignoráciou SEO.

Web dizajn a UX. Hotelový web dizajn a celková užívateľská skúsenosť s webom je široká oblasť nášho zamerania a bezpochyby je aj v prípade hotelových webových stránok kľúčovou z pohľadu úspešnosti predaja. Práve tieto dva aspekty sú hlavnou príčinou skutočnosti, že potenciálny hotelový hosť opúšťa hotelový web a vracia sa nákup pobytu dokončiť na online portáli. Ten má nákup optimalizovaný a nastavený veľmi jednoducho, prehľadne a bezpečne. Naopak, stále množstvo hotelových stránok nemá hotelový web ani nákupný proces pobytu optimalizovaný, dostatočne prehľadný a jednoduchý. V prípade hotela je aspekt dizajnu nesmierne dôležitý. Webová stránka by mala byť výstavou najväčších pridaných hodnôt hotelového produktu, mala by korešpondovať s jeho reálnym dizajnom a musí návštevníka zaujať a presvedčiť o tom, že hotelová stránka je práve to miesto, kde svoj pobyt kúpi najlepšie a najbezpečnejšie. 

Najnovšie z blogu

Last news

Denný dashboard hotelového systému vždy po ruke

Odovzdanie pracovnej zmeny, rýchly manažérsky prehľad, sumár príchodov a odchodov pre aktuálny deň v ubytovacom systéme Ellipse prinášajú komplexný prehľad nie len pre recepčných ale aj manažérov hotela. Je praktický, prehľadný a vždy po ruke.

Last news

Ako hotel pripraviť na veľký príchod GDPR?

GDPR sa nezadržateľne blíži. Máme sa bát veľkých pokút? Je to len ďalší byrokratický nezmysel alebo si ideme v ochrane dát o našich hosťoch urobiť poriadky?

Last news

Paradox voľby v online predaji hotela

Ako predaj hotela optimalizovať? Paradoxne minimalizujte. Pretože sloboda voľby a široký výber pobytov môže našich hostí doslova paralyzovať a viesť už od kúpy ku nespokojnosti s výberom.

Zaujali sme vás?

Naplánujme si stretnutie

Kontakt

Odoslať