Book direct

Sociálne siete v online marketingu hotela

Horeca Group Blog

Online marketing

19. novembra 2016

facebook v online marketingu hotela

Z prieskumu 1000 anglických návštevníkov (Social media and Tourism Industy Statistics, 2012) vyplýva, že takmer 40 % návštevníkov navštívi stránku hotela na sociálnej sieti pred zakúpením pobytu, 87 % z nich sa na základe jej obsahu finálne rozhodne o zakúpení pobytu alebo si vyhľadá informácie o inom hotelovom zariadení. Približne 42 % návštevníkov si po návšteve stránky hotela na sociálnej sieti pobyt v hoteli aj reálne zakúpi, 35 % si vyberie iný hotel a 15 % si vyberie úplne iné cieľové miesto.

Štatistické údaje z celosvetových prieskumov využívania internetu a sociálnych médií (Global Digital Snapshot, 2015) priniesli zaujímavé štatistiky: počet užívateľov internetu začiatkom roka 2015 medziročne stúpol o 21 % (na 3 mld. užívateľov), počet aktívnych účtov na sociálnych sieťach stúpol medziročne o 12 % (na 2,078 mld. aktívnych účtov), počet mobilných účtov na sociálnych sieťach stúpol medziročne o 23 % (na 1,685 mld. užívateľov).

Sociálna sieť Facebook má v celosvetovom meradle najväčší podiel na trhu s celkovým počtom 1,366 mld. aktívnych užívateľov, nasleduje sieť Google+ (343 miliónov užívateľov), Skype (300 miliónov užívateľov), Instangram (300 miliónov užívateľov), Twitter (264 miliónov užívateľov), Tumblr (230 miliónov užívateľov) a iné.

Priemerný užívateľ sa počas jedného dňa zdržiava na sieti 2 hodiny a 25 minút a 83 % užívateľov Facebooku sa do siete pripája aj pomocou mobilného zariadenia.

Tieto skutočnosti prezentujú potenciál a silu sústredenia veľkého množstva užívateľov na jednom mieste a prinášajú pre podniky cestovného ruchu nové možnosti ich využívania.

snaphot

Je hriechom dnes nevyužívať prínos a silu sociálnych sietí v online marketingu hotela. Odporúčame zamerať sa na: rozvoj existujúcich a tvorba nových foriem distribúcie a predaja produktu, budovanie intenzívnejších vzťahov s návštevníkmi, zamestnancami a vlastníkmi, distribúciu a riadenie informácií, recenzií a skúseností návštevníkov, aktívnejšiu prácu s výnosovým manažmentom, zbieranie, vyhodnocovanie a využívanie dostupných informácií pre tvorbu marketingovej stratégie.

Najnovšie z blogu

Last news

Denný dashboard hotelového systému vždy po ruke

Odovzdanie pracovnej zmeny, rýchly manažérsky prehľad, sumár príchodov a odchodov pre aktuálny deň v ubytovacom systéme Ellipse prinášajú komplexný prehľad nie len pre recepčných ale aj manažérov hotela. Je praktický, prehľadný a vždy po ruke.

Last news

Ako hotel pripraviť na veľký príchod GDPR?

GDPR sa nezadržateľne blíži. Máme sa bát veľkých pokút? Je to len ďalší byrokratický nezmysel alebo si ideme v ochrane dát o našich hosťoch urobiť poriadky?

Last news

Paradox voľby v online predaji hotela

Ako predaj hotela optimalizovať? Paradoxne minimalizujte. Pretože sloboda voľby a široký výber pobytov môže našich hostí doslova paralyzovať a viesť už od kúpy ku nespokojnosti s výberom.

Zaujali sme vás?

Naplánujme si stretnutie

Kontakt

Odoslať