Book direct

Keď zadarmo vôbec nie je zadarmo

Horeca Group Blog

Hotelový web, priamy predaj

12. december 2016

ked zadarmo nie je vobec zadarmo

V ostatnom období sme sa viackrát stretli s aktívnym ponúkaním webovej stránky zo strany portálu booking.com pre hotely. Ponuka znie na prvý pohľad naozaj lákavo, a preto sme sa rozhodli, že ju zhodnotíme aj trocha viac kriticky. Pretože poznáte staré známe porekadlo, nie je všetko zlato čo sa blyští. 

Pre tých, ktorí sa s ponukou ešte nestretli, môžeme si ju v rýchlosti zhrnúť.

Každý z hotelov spolupracujúci s portálom booking.com (asi neexistuje také zariadenie, ktoré nespolupracuje) má prístup do tzv. extranetu. Je to administratívne prostredie, kde pred nedávnom pribudla možnosť aktivovať si službu BookingSuite. Jedným klikom a veľmi jednoducho. Táto služba slúži na vytvorenie webovej stránky hotela, áno počujete správne, úplne zadarmo.

Od portálu získate jednoduchú prehľadnú šablónu stránky, do ktorej si vložíte svoje logá, obrázky, popisy. Spolu máte k dispozícii 5 podstránok. Áno, nie je to nejaká mega stránka, ale veď je oficiálne zadarmo. Najväčšou silou takejto stránky bude samozrejme rezervačný formulár. Tento formulár získava údaje z vášho extranetu a aj jeho dizajn sa nie náhodou presne podobá s rezervačným formulárom na portáli booking.com a máte v rukách skoro priamy online predaj. 

rezervačný formulár booking.com

5 dôvovod prečo považujeme takéto riešenie za nesprávne

Až do tohto momentu je všetko veľmi pozitívne. Máme krásnu responzívnu stránku, máme super rezervačný formulár priamo na našom webe. V tomto musíme samozrejme aj programátorov portálu pochváliť. Dizajn je naozaj moderný, jednoduchý, responzívny a musíme povedať, že sa páči aj nám. Nie je naším cieľom teraz všetko za každú cenu dehonestovať a kritizovať. :)

Tento krok, ak sa k nemu vôbec hotelieri rozhodnú, však považujeme za nevhodný a nekorešpondujúci s online marketingovou stratégiou hotela. 

1. dôvod, prečo nie: "Zadarmo je v tomto prípade veľmi draho!" 

Za každú rezerváciu, priamo z vašej novej webovej stránky zaplatíte portálu 10 % províziu. Ústupok portálu, ako odmena za to, že rezervácia prišla priamo z vášho webu, nebude 15 % ale iba 10 % provízia. Ak si to prepočítame na čísla nášho klienta z Tatier, kde obrat priamych rezervácií v období (október 2015 - február 2016) bol 79 000 Eur, hodnota takejto provízie by bola 7 900 Eur. Myslím, že to nepotrebuje viac komentár a je to hodnota min. 3 - 5 nových moderných webových stránok hotela. 

2. dôvod, prečo nie: "S každou reklamou a podporou predaja si vytváram nové náklady."

Cieľom marketingu hotela je predaj hotelového produktu. Ak sa bavíme o online marketingu, tak je to aj online rezevácia pobytu. Každé jedno Euro investované do marketingu sa premieta do nových rezervácií. Takto vytvorené rezervácie na našej novej webovej stránke od bookingu podliehajú provízii. To znamená, že aj reklama, ktorú si ako hotel zaplatím, prináša nielen nové rezervácie a výnosy, ale aj nové náklady vo forme provízie pre portál. "Už len dúfať, aby neprichádzali veľmi často." 

3. dôvod prečo nie: "Prichádzam o to najcennejšie."

Nie je tajomstvom, že portál vám nikdy nedá kontakt na hosťa, ktorý rezerváciu vytvoril. Tento kontakt ostáva vo vlastníctve portálu a pokiaľ ho od hosťa nezískate priamo v hoteli, strácate možnosť na akúkoľvek komunikáciu s hosťom pred, počas pobytu a po odchode hosťa z hotela. Strácate možnosť hosťa opätovne osloviť a celý váš CRM systém odovzdávate do rúk portálu, čím mu naďalej pomáhate rásť a naberať na sile. 

4. dôvod, prečo nie: "Neudržateľná univerzálnosť"

Jedinou výhodou univerzálnosti z tohto pohľadu môže byť ľahká orientácia návštevníkov, ktorí sa už s podobnými stránkami stretli v minulosti. Osobne si však nevieme predstaviť veľký počet susediacich hotelov, ktorí budú používať jednotný dizajn webu a ich stránky budú ako "cez kopirák". Každý jeden hotel je unikát. Každý niečím iným. Vždy sa však budovanie koncepcie a vôbec myšlienkové pochody pri tvorbe nového webu začínajú hĺbkovou analýzou hotelového produktu. Hľadaním konkurenčných výhod a hlavných silných stránok hotela. Až potom sa môžeme posunúť k samotnej štruktúre a dizjanu nového webu. 

5. dôvod, prečo nie: "Navždy pochovaný online marketing" 

Fenoménom doby a základným nástrojom na podporu predaja je obsahový marketing. Denné vytváranie obsahu, tvorenie nových fotografií, písanie blogu a nových článkov je nevyhnutná súčasť dnešnej webovej stránky a získavania priazne potenciálnych návštevníkov a budovanie značky. Tento obsah sa používa nie len preto, aby som opäť mal čo pridať na facebook, lebo to odo mňa niekto požaduje. Je to o komplexnej marketingovej stratégii, ktorá analyzuje pozície webovej stránky vo vyhľadávačoch, kľúčové slová a ukazovatele, ktoré vplývajú na návštevnosť webu, konverziu a teda úspešnosť priameho online predaja. 

Dôvody na radosť a motiváciu 

Snažíme vo všetkom hľadať niečo pozitívne. Aj v tomto kroku bookingu vidíme pár dôležitých odkazov. Ak sa už na cestu ponúkania nových webových stránok dali, pravdepodobne vidia v mnohých prípadoch hotelov nedostatky a možnosti na zlepšenia. Podpora priameho online predaja na webe hotela je pravdepodobne aj reakciou na kampaň "Book direct" nielen na Slovensku, ale aj vo svete a v prípade veľkých hotelových spoločností. Nech nás všetkých teda aj tento krok bookingu motivuje. Motivuje k ďalšej práci smerom k priamemu predaju a modernému hotelovému webu. 

Priame online rezevácie s 0 % províziou sú pritom veľmi blízko. Pozrite si náš nový projekt:

book direct

Mohlo by vás zaujímať

Last news

Realizácia Boutique Hotel pod Lipou - hotelový web

V závere roka 2016 sme realizovali predajný hotelový web pre krásny hotel v rekreačnej oblasti Morda. Našim cieľom bolo vytvoriť štýlový web s moderným dizajnom a silnou predajnou stratégiou.

Last news

Keď zadarmo vôbec nie je zadarmo

V poslednej dobe sa stretávame s aktívnym predajom webovej stránky pre hotely zo strany booking.com. Ponúkaná je úplne zadarmo, ale je to naozaj všetko zadarmo?

Last news

Ako správne začať s online marketingom hotela?

Aby sme mohli začať s online marketingom hotela je nevyhnutné splniť týchto základných päť krokov. Vráťme sa trošku späť a zamyslime sa nad tým na čo nám vlastne online marketing je.
Vyžiadať ponuku