Google Hotel a reklamné nástroje Google Hotel Ads tvoria dnes významný nástroj pre zvýšenie priamych rezervácií z webu hotela a je dostupný pre každého hoteliera. Štatistiky hotelov z rôznych kútov sveta ukazujú pozitívne skúsenosti a využívanie tohto nástroja sa stáva dôležitou súčasťou obchodnej stratégie hotelov a súčasť ich marketingových nástrojov. Viete ako môže Google Hotels pomôcť aj vám?
Hotely čelia výzve, ako zlepšiť svoju viditeľnosť, získať viac priamych rezervácií a znížiť závislosť na externých bookingových kanáloch, OTAs a cestovných kanceláriách. Nie len kvôli plateným províziam, ale hlavne kvôli komplikovanejšej ceste budovania vernostných systémov a odmeňovacích systémov pre istejší a silnejší priamy predaj v budúcnosti. Jedným z nástrojov, ktorý môže v tomto smere významne pomôcť je Google Hotel Ads. Zamerali sme sa na to, čo je Google Hotel Ads, ako funguje a aké výhody môže priniesť aj vášmu hotelu.
Google Hotel Ads je online nástroj, ktorý sa nebije s bežnými vyhľadávacími kampaniami, práve naopak. Je výhodné tieto možnosti kombinovať pre dosahovanie lepších výsledkov. Prekliky z bežných PPC kampaní vôbec nespadajú pod provízny alebo odmeňovací systém. Spoplatnené sú iba rezervácie, ktoré prišli cez Google Hotel kampane, Google mapy a Google Travel moduly.
Reálne štatistiky hotelov a dôkazy, že Google Hotel Ads reálne pomáha mnohým hotelom
Byť viditeľný a dostupný v správny čas a na správnom mieste je dnes kľúčové pre každého hoteliera, ktorý chce uspieť v náročnom konkurenčnom prostredí. Práve Google Hotel Ads sa ukázal ako silný nástroj na dosahovanie týchto cieľov. Pre globálne hotelové reťazce, ako sú Choice Hotels s viac ako 550 000 izbami či Intercontinental Hotels Group, Google Hotel Ads priniesol pôsobivé výsledky – Choice Hotels zvýšil počet priamych rezervácií o 75 % pre hotely s nižšou obsadenosťou a dosiahol až 93 % nárast dodatočných príjmov.
Intercontinental Hotels vďaka koordinácii marketingových aktivít na celosvetovej úrovni zaznamenal 70 % nárast priamych rezervácií a 78 % zvýšenie príjmov. Tento úspech vo finále viedol k 53% nárastu obsadenosti. Funkčnosť tohto nástroja potvrdzujú aj ďalšie značky ako AccorHotels či A&O Hotels and Hostels, ktoré vďaka Google Hotel Ads zvýšili priame rezervácie o desiatky percent a výrazne posilnili príjmy. AccorHotels uvádza až 65% nárast priamych rezervácií a 84% zvýšenie príjmov z nich.
Nezávislé hotely, ako napríklad hongkonský Hotel ICON, zaznamenali 28 % nárast priamych rezervácií a nižšiu závislosť na online cestovných agentúrach. Opäť to viedlo aj k zvýšeniu návratnosti investícií do reklamy až o 35%. Výsledky teda ukazujú, že pre hotely, ktoré sa chcú zamerať na priame rezervácie a zvýšiť svoj podiel na trhu, je Google Hotel Ads významným riešením, ktorý naozaj v praxi funguje.
Ako funguje nástroj Google Hotel Ads?
Google Hotel Ads je reklamný nástroj od spoločnosti Google, ktorý umožňuje hotelom zobraziť ich ponuky priamo vo výsledkoch vyhľadávania Google, na Google Mapách, alebo na YouTube a na stránke s výsledkami vyhľadávania (SERP), keď hosť hľadá konkrétnu lokalitu ( napr. hotel v Bratislave, alebo hotel Vysoké Tatry). Tieto reklamy umožňujú potenciálnym hosťom vidieť ceny a dostupnosť izieb priamo v Google a okamžite ich rezervovať.
Na rozdiel od bežných Google Ads sú Google Hotel Ads špeciálne prispôsobené pre hotelový segment (HORECA) a sú integrované s rezervačnými systémami ako je Ellipse, čo umožňuje jednoduché a efektívne spravovanie cien a dostupnosti. Výhodou je smerovanie klienta do priamej rezervácie, čo je najefektívnejšia možnosť pre dosahovanie najvyšších ziskov. Ďalšou výhodou najmä pre zahraničných cestujúcich je aj to, že reklamy na hotely sa zobrazujú globálne v ich rodnom jazyku a mene, čo častokrát odbúra prvotnú bariéru na ceste k priamej rezervácii.
Základné výhody využívania nástroja Google Hotel ADS
- Google Hotel Ads zabezpečujú, že váš hotel bude viditeľný priamo vo výsledkoch vyhľadávania Google, YouTube a na Google Mapách, čo zvyšuje šance, že vás potenciálni hostia nájdu
- Máte možnosť priamo osloviť turistov, či dovolenkárov v konkrétnej lokalite
- Váš popis priamo definuje konkrétne kontaktné údaje hotela, cenu, jedinečné možnosti hotela (na základe ktorých vás môže hosť filtrovať) a zvýrazňujú výhodu priamej rezervácie cez váš web booking
- Jednoduchá správa cien podľa aktuálnej dostupnosti vašich ubytovacích kapacít
- Smerovanie zákazníka na váš web
- Zvyšujete počet priamych rezervácií a zlepšujete svoju obsadenosť a vyťaženie ubytovacích kapacít efektívnym spôsobom - rýchlo a jednoducho zviditeľníte dostupné izby
- Google Hotel Ads sú cielené reklamy, čo znamená, že platíte iba za skutočné kliknutia, ktoré vedú k potenciálnej rezervácii, čím optimalizujete svoje marketingové náklady
Implementácia Google Hotel Ads
1. Nastavenie základných informácií
Pri spustení Google Hotel Ads je potrebné počítať s časom a skúsenosťami na základné nastavenie informácií o hotelovom zariadení, cenách a pod.
2. Integrácia s rezervačným systémom
Aby mohli byť vaše ponuky zobrazené na Google, je potrebné integrovať váš rezervačný systém s Google Hotel Ads. To zabezpečí, že ceny a dostupnosť budú synchronizované a aktuálne. Je samozrejme nevyhnutné využívať profesionálny rezervačný nástroj, ktorý je s Google Hotels certifikovaným partnerom.
Na Slovensku je jedným z poskytovateľov priameho napojenia na Google Hotel systém Ellipse od Horeca Group. Informácie nájdete aj na oficiálnych stránkach Google.
3. Nastavenie kampane
Reklamné kampane Google Hotels spravujeme za vás. O nič sa nestaráte. Využívame všetky moderné spôsoby a možnosti Google Hotel Ads vrátane lokalizačných kampaní aj tipov na ubytovanie ak si používatelia iba informatívne pozerajú možnosti pobytov a nachádzajú sa vo fáze výberu svojho pobytu.
4. Vlastná web stránka s vlastným web bookingom
Google kladie dôraz na kvalitu, správnosť a prehľadnosť landing page, kde sa jeho klienti ocitnú po prekliku z Google Hotel reklamy. Tie aj pravidelne kontroluje a vyhodnocuje správnosť zobrazovaných cien, podmienok rezervovania aj spôsob zobrazovania informácií na landing page. Vďaka našim dlhoročným skúsenostiam máme vo web bookingu pripravené a nastavené všetko tak, aby cesta klienta ku dokončeniu rezervácie bola čo najkratšia a najjednoduchšia. Viacerí naši klienti deklarujú zvýšené konverzie a zvýšené priame rezervácie po prechode z iných rezervačných systémov na Ellipse.
5. Monitorovanie a optimalizácia
Pravidelne sledujeme výkon kampaní, analyzujte výsledky a vykonávajte potrebné úpravy na dosiahnutie maximálnej efektivity. Zúčastňujeme sa na pravidelných online meetov tímu Google Hotels a všetky best practice zapracovávame obratom do kampaní aj web bookingu, čo vám garantuje vysokú odbornosť a profesionálne riadené kampane na úrovni svetových hotelových sietí. Prinášame best practice aj na slovenský hoteliersky trh.
Za čo sa platí
Platíte, iba ak si cestovateľ rezervuje váš hotel, neplatíte za každý klik, ktorý používatelia na stránkach Google vykonajú. Veľkou výhodou tohto systému je, že poplatok pre vás vzniká až v bode, kedy vám Google peniaze reálne prinesie. Na rozdiel od bežných PPC kampaní, kedy konverzia vôbec nie je garantovaná a vaše prostriedky sa míňajú s každým klikom na reklamu. V produkte Google Hotels, ktorý vám prinášame my platíte až po skončení pobytu, ktorý si cestovateľ rezervoval prostredníctvom reklámy. Ellipse na základe skončeného kalendárneho mesiaca vyúčtuje zrealizované a nestornované pobyty, z ktorých je vypočítaná výška provízie podľa vopred dohodnutých podmienok.
Dôležitá informácia pre hotelierov je, že prekliky z reklám Google Hotel Ads sú striktne odlíšené od bežných PPC kampaní. Vyhľadávacie, remarketingové aj obrazové PPC kampane, ktoré máte už dnes nastavené alebo budete realizovať do budúcna nespadajú pod Google Hotel Ads a z rezervácií, ktoré vzniknú z týchto kampaní už žiadnu províziu neplatíte. Nemusíte sa teda obávať zvýšených nákladov alebo duplicity.
Meranie konverzie a provízie je viazané na Google tag značku, ktorá je prenášaná na web booking iba pri prekliku z reklamy Google Hotels a žiadne iné formy PPC reklám túto značku používateľom neprideľujú. Práve naopak, plne podporujeme a odporúčame využívať PPC reklamy vhodné pre váš produkt, či už bojujete o získanie pobytových hostí, firemnej klientely alebo zapĺňate letné víkendy na svadobné hostiny.
Google Hotel Ads predstavujú výkonný nástroj, ktorý môže významne zvýšiť viditeľnosť vášho hotela, zlepšiť obsadenosť a podporiť priame rezervácie. Implementácia tohto nástroja do vašej marketingovej stratégie môže pomôcť:
- znížiť náklady na provízie pre OTA
- zvýšiť priame predaje
- budovať verných a stálych klientov
- poskytnúť vám väčšiu kontrolu nad cenovou politikou
- zlepšiť verejnú prezentáciou vášho hotela
- osloviť zahraničné vzdialené trhy
- zacieliť na klientelu, ktorá vyhľadáva hotel podľa lokality na Google mapách
Ak chcete zvýšiť efektivitu svojho marketingu a prilákať viac hostí priamo cez váš web, Google Hotel Ads je ideálnym riešením a my sme tu pripravení vám s tým pomôcť. Je to jednoduchšie, ako si dokážete predstaviť, stačí nás o pomoc požiadať a o zvyšok sa postaráme.
Mám záujem o Google Hotels