Optimalizácia cenotvorby predstavuje jednu z najzložitejších výziev, ktorým čelí každý hotel, penzión či apartmánový dom. Ide o skutočnú alchýmiu – umenie správne identifikovať tie chvíle, keď je možné zvyšovať ceny, a tie momenty, keď by sme už riskovali prázdne izby.
Skúsení hoteliéri dobre poznají to staré známe príslovie: "Najhoršia izba je lacno predaná izba." Mať plnú obsadenosť je síce príjemné, no ešte podstatnejšie je to, za akú hodnotu sa tieto izby skutočně predali.
Bez dostatočných informácií z trhu sa cenotvorba mení na obyčajné kúzlenie v tme.
Uvedomujeme si, že do cenotvorby vstupuje množstvo faktorov. Nie každá prevádzka má možnosť mať zamestnaného revenue manažéra alebo spolupracovať s profesionálmi v revenue. Práve preto sme v HORECA GROUP vyvinuli RevPRO modul, ako súčasť systému Ellipse Cloud, ktorý prináša do cenotvorby presnosť, automatizáciu a inteligentné rozhodovanie. Bez ľudskej chybovosti. S dôrazom na detail. A hlavne v konečnom dôsledku s úsporou času, ktorý musíte do cenotvorby investovať, ak ju chcete robiť flexibilne a správne. No schválne - kto z vás pri tvorbe cien berie do úvahy počasie či vývoj obsadenosti vo vašej lokalite?
Aplikácia do praxe - reálne výsledky v reálnom čase aj na najmenších ubytovateľoch
Po vývoji modulu prišla fáza testovania a možnosť nasadenia testovacej verzie na naše prevádzky. Jeden z našich klientov sa rozhodol otestovať RevPRO od konca júla. Modul nasadil na jeden z dvoch identických apartmánov. Východiskové podmienky boli rovnaké:
obe jednotky mali vypredané kapacity v hodnote 2 000 €
po dvoch týždňoch však nastal šok - apartmán s RevPRO mal tržby vyššie o 600 €, a to aj napriek tomu, že na oboch apartmánoch zostalo totožných 6 izbonocí voľných
Ako je to možné?
Analýza ukázala, že kľúčom bola zmena prístupu k cenotvorbe. Klient na predaj vo veľkej miere využíval externý distribučný kanál, ktorý fungoval na princípe čo najrýchlejšieho predaja kapacity cez rôzne kombinácie zliav. Hoci to zabezpečilo obsadenosť, stratila sa optimalizácia výnosov. Izby sa tak predávali často zbytočne lacno oproti potenciálu z trhu, ktorý nebol v cenotvorbe zohladnený.
Po nasadení RevPRO boli tieto zľavy vypnuté a do hry vstúpila inteligentná optimalizácia cien. Modul priebežne vyhodnocoval obsadenosť, trhový sentiment, sezónnosť, dni v týždni a ďalšie faktory, pričom pracoval podľa pravidiel a koeficientov, ktoré si klient sám nastavil.
Výsledok?
Vyššie ceny tam, kde bol trh ochotný prijať vyššiu cenotvorbu. Tým pádom klient zabezpečil výrazne vyššie tržby, keďže využil obdobie TOP sezóny.
Treba zdôrazniť, že klient sa k modulu postavil zodpovedne. Venoval čas jeho nastaveniu a spočiatku denne kontroloval navrhované optimalizované ceny. Vďaka tomu sa jeho obchodný model premietol priamo do RevPRO a dosiahol výsledky, ktoré prekvapili. Klient si je vedomý možnosti automatickej aktualizácie cien, ktorú RevPRO ponúka. Práve preto si v tomto testovacom období dáva záležať na osobnej kontrole cien, aby mal istotu správnej cenotvorby.
RevPRO mení hru. +600 EUR na apartmáne, +6 000 EUR na 10 izbovom penzióne a +60 000 EUR na hoteli? Potenciál nárastu výnosov je veľký.
Cenotvorba nie je len o predaji izby „za akúkoľvek cenu“. Je potrebné zohľadňovať množstvo parametrov, ktoré cenotvorbu na prevádzke ovplyvňujú. Do týchto parametrov vstupuje obsadenosť, sezónnosť, dopyt, aktuálny stav trhu, dokonca aj počasie či udalosti v okolí. To si vyžaduje čas, sústredenie a odborné znalosti, ktoré v bežnej prevádzke často chýbajú. Pri operatíve, ktorú prevádzka prináša je takéto vyhradené optimalizovanie cien na dennej báze, alebo dokonca pár krát za deň len snom všetkých manažérov.
RevPRO tento proces automatizuje. Eliminuje únavu, ľudské chyby a pracuje s detailnou presnosťou, ktorá zabezpečuje, že ceny sú vždy nastavené optimálne. Pri správnom nastavení dokáže priniesť výsledky, ktoré prekvapia aj skúsených hotelierov.
Konzultácia k RevPRO
Na záver pridávame aj video zo záznamu z konzultácie s klientom, ktorého príbeh sme vám dnes priblížili. Dozviete sa v ňom viac o jeho skúsenostiach s nasadením RevPRO modulu a o tom, aký prínos mu priniesol už počas prvých týždňov používania.
Ak vás tento príklad zaujal a radi by ste otestovali RevPRO aj vo vašej prevádzke, neváhajte nás kontaktovať.
Našimi zákazníkmi sú veľké hotelové rezorty s viac ako 500 ubytovacími jednotkami, hotely, reštaurácie aj malí ubytovatelia a jednotliví vlastníci apartmánov. Ellipse Cloud sa prispôsobí vašim potrebám funkcionalitami aj cenou.
99.99% dostupnosť
500+ zákazníkov
45% priemerné zvýšenie predaja
Hotel Grand Vígľaš
Pre klienta poskytujeme
Hotelový systém. Rezervačný systém. Channel manager. Gastro modul s ekasami a mobilnými čašníkmi. Skladové hospodárstvo. Automatický mailing. Kongresový modul. Webová stránka (2023) www.grandviglas.com. Napojenie na e-commerce data a online marketing.
Damian Jasná
Pre klienta realizujeme
Hotelový systém. Rezervačný systém. Online predaj. Channel manager. Gastro modul s multipokladňami. Digitálne bony v kuchyni. Online checkin. Webová stránka (2023).
Hotel Elizabeth Trenčín
Pre klienta dodávame
Aj Best Conference hotel in Europe za rok 2023 využíva hotelový systém Ellipse. Web booking s priamou online platbou a automatickou fakturáciou. Channel manager s napojením na Globálne distribučné systémy a korporátny online predaj s firemnými cenníkmi. Gastro modul s viac ako 10 ekasami a skladovým hospodárstvom. Kongresový modul, plánovanie a zúčtovanie eventov a podujatí. Denný import účtovných dokladov a uzavierok pokladní do Microsoft Dynamics Navision.
Pekyho.sk
Sieťové riešenie pre viaceré prevádzky
Centrálny sklad. Synchronizácia skladových kariet a kalkulácií. Ubytovanie, gastro, doplnkové služby. Viac ako 30 pokladní pre Horský hotel Popradské Pleso, Chata Solisko, Vila Emma, Štrbský dvor, Aprés Ski, člnkovanie na Štrbskom Plese a iné aktivity. Hotelový a rezervačný systém, ktorý kombinuje ponuku ubytovania z viacerých prevádzok na rôznych lokalitách. Kompletné webové riešenie. www.pekyho.sk Digálne PINy, digitálne spúšťanie kúrenia, wellness podľa rezervácií. Avemeo TV systém prepojený na Ellipse.
Kúpele Turčianske Teplice
Pre klienta realizujeme a dodávame
Hotelový a rezervačný systém. Web booking s custom úpravou podľa zadania klienta. Centrálny rezervačný systém. Webové stránky rezidenciaopera.sk, galandaapartments.sk a modernekupele.sk. Majiteľský modul pre výpočet nájmov pre vlastníkov. Online platby. Automatické správy hosťom. Online checkin. Darčekové poukazy.
RAJ Zdravia
Pre klienta dodávame a poskytujeme
Hotelový systém. Rezervačný systém ubytovania. Rezervačný systém ajurvédskych a wellness služieb. Časové online rezervácie. Darčekové poukazy. Gastro modul. Sklady. Obchod, predaj na váhu, EAN čítačka, online eshop. Automatický import dokladov a uzávierok pokladní do SAP Business One. Vernostné karty RFID, nabíjanie a čerpanie kreditov. CRM databáza. Automatický mailing. SMS brána.
Hotel Château Bela
Pre klienta dodávame a realizujeme
Komplexný hotelový systém. Rezervačný systém a priamy predaj na webe. Channel manager. Kongresový modul a skupinové rezervácie. Paymaster a zberné faktúry firemných klientov a skupinových podujatí. Reporting a forecasting. Ekasy a mobilní čašník. Skladové hospodárstvo a gastro modul. AI umelá inteligencia chatbot s prepojením na Ellipse. Darčekové poukazy - predaj, zúčtovanie predaja, zúčtovanie uplatnenia, správa a evidencia darčekových poukazov.
Baske Vila
Pre klienta dodávame
Hotelový a rezervačný systém. Web booking. Channel manager. Predaj darčekových poukazov. Automatické prepojenie na zámkový systém s PINom. Automatický mailing. Gastro modul, sklady.
Hotel Borovica, wellness hotel
Pre klienta dodávame a realizujeme
Hotelový systém. Rezervačný systém. Channel manager. Skupinové rezervácie a kongresový modul. Webová stránka (2016). Revenue automatický prepočet cien. Čítačka dokladov. Gastro modul a sklady. Import do Heliosu.
Boutique Hotel Black Horse
Pre klienta dodávame
Hotelový systém. Rezervačný systém. Channel manager. Vyúčtovanie. Online checkin. Automatické mailingy a správy hosťom. Spätná väzba po pobyte. Webovú stránku.
Kaštiel Rákóczi v Borši
Pre klienta poskytujeme
Hotelový a rezervačný systém. Channel manager. Predaj v shope a vstupy do múzea a VR. Ekasy, mobilný čašník v reštaurácii. Skladové hospodárstvo a kalkulácie. Prepojenie s turniketovým systémom Systems Controls a tlačenie QR vstupov po predaji a fiškálnom vytlačení dokladu na pokladni.
Hotel Roset, Bratislava
Pre klienta poskytujeme
Luxusný boutique hotel v centre Bratislavy komplexne využíva hotelový PMS systém, web booking na webe, online platby, automatické zúčtovanie, fakturáciu a prenos do účtovného systému, channel manager, Google Hotels a optimalizáciu priameho predaja. Revenue manažment a flexi ceny predaja podľa situácie na trhu a obsadenosti.
Hotel Mamut
Pre klienta poskytujeme
Hotelový PMS systém. Priame rezervácie s napojením na Google Hotels. Online checkin so scanom dokladu. Hotel bez nočnej recepcie s čiastočnou automatizáciou. Channel manager. Automatické vystavovanie dokladov. Export do účtovníctva. Ekasy a fiškalizácia. Roomie aplikácia pre chyžné.
Hotel FIS Jasná, ski-in ski-out hotel
Pre klienta poskytujeme
Hotelový PMS systém. Skladové hospodárstvo, kalkulácie, gastro modul s 3 odbytovými prevádzkami a Ski barom. Mobilný čašník. Online checkin. Online prístup a digitálne kľučky na PIN. Web booking a channel manager. Google Hotels a kampane Google Hotel Ads s nárastom priameho predaja na 80% podiel všetkých rezervácií. Vzorový hotel vo využívaní a optimalizovaní priameho predaja na webe.
Hotel Jasná
Pre klienta realizujeme a dodávame
Hotelový a rezervačný systém. Channel manager. Web booking s webovou stránkou hoteljasna.sk (2023). Automatický mailing. Google Hotels. Napojenie na zámkový systém s PINom. Data pre e-commerce a online marketing.
Natur resort a Royal village
Pre klienta poskytujeme
Hotelový a rezervačný systém. Integrácia hotelového systému na systém LOXONE - smart home riešenia a manažment energií, kúrenia, prístupového systému, CO2, elektrickej energie a pod. Plná smart automatizácia a synchronizácia správy budovy s rezerváciami a pobytmi v Ellipse. Online checkin hostí. Import dávky dokladov/faktúr s predkontáciami na automatické zaúčtovanie do softvéru Pohoda.
Hotel Aréna
Pre klienta poskytujeme
Hotelový PMS systém. Rezervačný systém s webovou stránkou (2020) arenahotel.sk. Channel manager. Automatické zúčtovanie a ekasy. Automatické správy hosťom. SMS brána. PIN prístupový systém a digitálne kľučky.
Hotel Vinnay
Pre klienta poskytujeme
Hotelový a rezervačný systém pre ubytovaciu časť hotela. Priame rezervácie a channel manager na externý predaj. API prepojenie na zlavudna.sk, zlavomat.sk. Časové rezervácie doplnkových služieb - wellness, masáže, bowling, wakeboard. Kiosk na predaj vstupov na pláž, wakeboard. Priamy nákup na kiosku, platba kartou, fiškálny doklad, tlač QR vstupov na náramku, prepojenie na turniketové vstupy.
Správa externých apartmánov v rôznych lokalitách. Webový rezervačný portál na priame rezervovanie. Channel manager s viac ako 280 napojení na samostatné účty jednotlivých apartmánov. Automatické vyúčtovania výnosov a nákladov majiteľom apartmánov. Roomie pre správu a manažment upratovania. Key boxy na úschovňu kľúčov k apartmánov a automatické PIN kódy k rezerváciam.
VADAŠ Štúrovo
Pre klienta dodávame
Hotelový systém s viac ako 600 ubytovacími jednotkami v plachte. Rezervačný systém s online platbami a automatickým spracovaním dokladov. Online predaj vstupov do aquaparku cez QR kódy s napojením na Kaskomp. Ekasové riešenie s viac ako 20 pokladňami. Majiteľský modul. Online checkin. Digitálny prístup na PIN a zámkový systém.
Demänová rezort
Pre klienta poskytujeme a dodávame
Kompletný hotelový systém. Web booking s obratom predaja v sezóne cez 1 milión EUR/mesačne. Channel manager a synchronizácia viac ako 380 ubytovacích jednotiek. Roomie aplikácia pre chyžné a údržbu. API prepojenie na distribučné kanály. Majiteľský modul, prepočty výnosov a nákladov, automatický reporting. Gastro modul viac ako 17 ekás a 5 stredísk, bonovačky, sklady. API vernostná apka. Automatický mailing. E-commerce data.
Čo zmena systému zákazníkom priniesla?
Zvýšenie priameho predaja. Automatizáciu komunikácie s hosťom. Automatizáciu dennodenných povinností. Komplexnosť modulov. Reštaurácia, ubytovanie, služby, podujatia, eventy, vernostný systém pod jednou strechou. Úsporu času a nový pohľad na procesy. Moderný a prehľadný online prístup. Neobmedzenosť a otvorenosť systému. Neustále novinky a vylepšovanie funkcionalít.