DataLayer predstavuje moderný základ pre efektívny hotelový marketing. Dnes už táto možnosť nie je dostupná len pre veľké prevádzky, ale aj pre menšie hotely a penzióny ľahkým prepojením so systémom Ellipse. Modernizujeme a digitalizujeme všetky HORECA spoločnosti bez ohľadu na veľkosť.
Hotel bežne funguje na rôznych technických úrovniach – rezervačný systém, platobné brány, správa služieb, marketing či reporting. Výsledkom sú roztrieštené dáta, neúplné informácie o hosťoch a zbytočne zdĺhavé manuálne procesy. DataLayer v Ellipse tento problém rieši: vytvára jednotnú dátovú vrstvu, ktorá prepája všetky kľúčové predajné moduly PMS systému do jedného celku. Každý nákup, každá rezervácia pobytu, časová rezervácia masáže, každá interakcia hosťa – či už cez web, mobilnú aplikáciu, Timi/Tomi eventy atď– sa okamžite zaznamenáva do digitálnej formy a prenáša cez Google Tag manažér do vašich analytických nástrojov a následne optimalizuje online reklamu.
Ako to funguje v praxi?
Predstavte si hosťa, ktorý si rezervuje izbu cez web, pridá si raňajky cez aplikáciu, počas pobytu využije wellness a na odchode napíše recenziu. Vďaka datalayeru má hotel v reálnom čase kompletný prehľad o celom priebehu jeho nákupnej cesty. Systém automaticky „pushuje“ všetky tieto dáta – či už ide o správanie na webe, nákupy cez modul časových rezervácií Timi/Tomi, nákup vstupeniek na podujatia a eventy, nákupy vstupeniek na kurzy, permanentky a pod. Datalayer tak zabezpečuje, že žiadna informácia nezostane nepovšimnutá a všetko je pripravené na ďalšie spracovanie, analýzu, personalizáciu služieb a optimálne cielenie na nových potenciálnych hostí.
Automatizácia a úspora času
Datalayer automaticky synchronizuje dáta medzi všetkými modulmi systému. Manuálne exporty, zdĺhavé reporty či ručné prepisovanie údajov do marketingových nástrojov sú minulosťou. Všetko prebieha v reálnom čase, čo šetrí čas personálu a minimalizuje riziko chýb. Okrem najpodstatnejšieho eventu purchase sú do datalayera pushované aj data ako "ad_to_basket", "remove_from_basket", čiže pridávanie a odoberania produktov, pobytov, doplnkových služieb do košíka.
Manažér tak má k dispozícii aktuálne dáta výkonnosti predajných kanálov, aj o preferenciách hostí. Trackuje tak zákaznícku cestu užívateľa. To umožňuje rýchle a kvalifikované rozhodovanie – či už ide o úpravu cien, tvorbu špeciálnych ponúk alebo plánovanie marketingových kampaní. Ako aj o vyhodnocovanie už aktívnych marketingových kampaní.
Flexibilita a škálovateľnosť
Datalayer je navrhnutý tak, aby rástol spolu s prevádzkou. Či už ide o malý penzión alebo väčší hotel s viacerými objektmi, systém sa prispôsobí – umožňuje pridávať nové predajné kanály, služby alebo objekty bez zložitých migrácií.
Otvorenosť a bezpečnosť
Vďaka otvorenému API je možné datalayer napojiť na ďalšie externé nástroje. Všetky dáta sú pritom spracovávané v súlade s GDPR a najvyššími bezpečnostnými štandardmi.
Enhanced conversions - poznajte vašich zákazníkov
V nastaveniach systému Ellipse si každý používateľ môže zapnúť aj tzv. enhanced conversions, čo aktivuje šifrované zasielanie údajov kupujúcieho do Google nástrojov. Zavedenie dataLayera s podporou Enhanced Conversions na webovej stránke hotela umožňuje presnejší zber údajov o konverziách – ako sú rezervácie, dopyty či nákupy darčekových poukazov. Vďaka tomu môžu reklamné platformy ako Google Ads alebo Meta efektívnejšie priraďovať konverzie konkrétnym klikom a používateľom, aj v prípade, že súbory cookies sú obmedzené (napr. pri iOS používateľoch alebo anonymnom prehliadaní).
Enhanced Conversions šifrovane odosielajú údaje ako e-mail či telefón po zadaní rezervácie a pomáhajú lepšie trénovať algoritmy pre cielenie reklamy a automatizované ponuky. Vďaka tomu môže hotel získať vyššiu návratnosť z reklám (ROAS), pretože kampane sú cielenejšie a efektívnejšie. Celý proces je bezpečný – prenášané údaje sú hashované (napr. SHA-256) a spĺňajú štandardy GDPR, pokiaľ hotel zabezpečí správne informovanie používateľa a získanie súhlasu cez cookie lištu. V konečnom dôsledku ide o moderný nástroj, ktorý pomáha maximalizovať výkon online reklamy bez ohrozenia súkromia hostí.
Prečo je datalayer v Ellipse pre vás konkurenčnou výhodou?
Moderné hotelierstvo dnes už nerieši len aké služby sa ponúkajú hosťom, ale aj detailné analýzy svojich predajov. Datalayer v Ellipse umožňuje malým aj stredným hotelom využívať silu dát rovnako efektívne ako veľké siete – bez potreby vlastného IT oddelenia či zložitých integrácií. Vďaka tomu môžu hotely lepšie porozumieť svojim hosťom, optimalizovať ponuku, znižovať závislosť od externých platforiem a budovať si vlastnú značku.
Technológia, ktorá mení pravidlá hry
Ako ukazujú aj najnovšie trendy v hotelierstve, budúcnosť patrí tým, ktorí dokážu efektívne prepájať dáta, automatizovať rutinné procesy a ponúkať hosťom zážitok šitý na mieru. Datalayer v Ellipse je presne tým nástrojom, ktorý túto budúcnosť sprístupňuje každému – bez ohľadu na veľkosť prevádzky alebo rozpočet. Je prirodzenou súčasťou systému pre všetkých zákazníkov.
#digitalizujeme #transformujeme #hotelierstvo #inovácie #horeca #ellipse #datalayer